Vanliga frågor och svar (FAQ)



Var hittar jag beräknade leveranstider? Om du drar musen över lastbilen bredvid knappen Lägg till på produktsidan ser du beräknad leveranstid.

Går det att leverera till min väg? Om du har bor på en bk2 väg kan vi leverera ca 10 ton med tipplass. Det går bra att beställa ett helt tipplass med 13 ton, så får du mellanskillnaden tillbaka när vi vet hur mycket du har fått levererat. Bor du på en bk3 väg kan vi bara leverera produkter på pall. Det är alltid kundens ansvar att se till att vägen och leveransplatsen uppfyller våra krav för detta.

Levererar ni till öar utan fast förbindelse? Vi levererar inte till några öar alls utan fast bilväg.

Vad gör jag om jag har beställt fel eller ångrar mig? Meddela oss via mail eller ring oss så snart du kan så vi kan avboka leveransen.

Tillkommer det några kostnader utöver det pris som visas på produktsidan? Alla våra priser är inklusive transportkostnader och moms.

Jag har inte fått någon orderbekräftelse? Om du inte har fått en orderbekräfteles av oss så kanske du har råkat skriva in fel mailadress eller titta under skräppost om den ligger där.

Saknas ditt postnummer? Om ditt postnummer inte finns på vår hemsida, så kan det bero på att ert postnummer har blivit utbytt - vi rekommenderar då att ni fyller i ert gamla postnummer. Vid beställning anger ni rätt postnummer i meddelandefältet så att leveransen kommer rätt.

Hur kan jag betala? Vi tar emot betalning via Swish, kort, bankgiro, Paypal och via banköverföring.

Arbetsdag/vardag från betalning, hur räknar ni? Om du beställer och betalar innan kl.13.00 så räknas det som första dagen. Betalning via swish och kort syns när den görs medan med bankgiro och banköverföring kan ta lite längre tid innan vi ser den.

Kan jag själv hämta? Vi har endast produkter där transport ingår, så det går inte att själv komma och hämta.

Kan jag komma förbi och se produkten innan köp? Vi har tyvärr inte den möjligheten. Bilderna på hemsidan är vägledande. Våra naturprodukter kan skilja sig något åt från bilderna.

Var är min leverans? På din ordebekräftelse står en beräknad leveranstid, men det kan ske saker som är utanför vår kontroll. Om du har väntat länge kan du alltid maila till oss och fråga. Glöm inte att ange ditt beställningsnummer. Beställningar som vi skickar med Postnord kan du själv följa via Postnordappen. Du får en länk via sms.

Vad behöver jag för att förbättra min grusväg? Bergkross 0-16 mm, Bergkross 0-18 mm och Väggrus 0-16 mm lämpar sig bra för detta.

Hur räknar jag ut hur mycket jag behöver? Gå in på Mängdberäknaren och välj den produkt du önskar köpa. Skriv sedan in måtten (längd, bredd och djup) i centimeter så får du fram den mängd du behöver för ditt projekt. Där finns också snabblänkar till själva produkten. Glöm inte att skriva in ditt postnummer först.

Varför ska jag ange postnummer? Våra priser är alltid inklusive frakt och den beräknas utefter var den ska levereras. Vi strävar alltid efter att din fraktkostnad ska bli så låg som möjligt.

Måste jag vara hemma när ni levererar? Vi kan ställa av godset utan att du är hemma, men om du inte är hemma vid leveranstidpunkten accepterar du godset obesiktigat. Vill du ha det på en speciell plats så ange det under "Möjligt meddelande om leveransen" i varukorgen. Är det möjligt så lastar vi av det där du anger.

Kan ni ställa av det på gräset? En storsäck på pall kan inte ställas av på gräs eller grus då detta inte är tillräckligt stabilt för vikten.

 
Tel.: 085-352 33 01